Singapore: amazing skyline and many malls - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu Singapore: amazing skyline and many malls - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu

Singapore: amazing skyline and many malls

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

18 December 2013 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Woensdag 11 december: gearriveerd in Singapore!
Wat een wereldstad! Aangekomen op het vliegveld viel me meteen iets op: het 'rook' er schoon en dat was het ook. Als je hier wat op straat gooit, moet je een boete van 1000 Singalese Dollar betalen: dit is meer dan €550 :| Singapore is de dus ook de schoonste stad van Azië.

We kwamen 's avonds aan en hadden nergens internet. Het enige wat we wisten is dat ons hostel in Little India lag. Dus wij een metrokaart gekocht en naar metro station Little India gegaan. Daar aangekomen waren we op de goeie straat, alleen lag het nummer van ons hostel ietsjes van de nummers bij Little India af. Dus wij als echte diva's met onze koffers door de straten daar wandelen... Ondertussen kwamen we al langs een ander metrostation waar we hadden kunnen uitstappen. Na veel rond gevraagd te hebben en een uur later, zagen we eindelijk het bordje: Mori Hostel. Dus wij waren blij!! Wat blijkt: we hadden een station verder uit kunnen stappen en dan 5 minuten de straat uit kunnen lopen en dan waren we er. Oftewel: volgende keer een plattegrondje opslaan!

We zijn die ochtend gaan ontbijten in Chinatown. Hier kun je al wat eten voor €1, dus very cheap! We zijn hierna met de metro ( echt een snelle en goedkope manier van reizen hier) naar Marina Bay gegaan. Dit is een groot resort met een zwembad op het dak. Dit dak is in de vorm van een surfbord gebouwd. Hier zijn we ook één van de vele malls doorgelopen, want die zijn er hier genoeg!! Helaas zijn de winkels hier iets te duur voor mijn budget (Gucci, Dior, Swarovski etc), maar gelukkig hadden ze een Zara dus kon ik ook shoppen :D!

De dag erna zijn we met Pacey (een Chinese vriend die we daar hebben leren kennen) naar zijn kantoorgebouw geweest waar je vanaf een observation deck uitzicht hebt op de Marina Bay, dus hier konden we mooie plaatjes schieten! Hij heeft ons meegenomen naar een paar leuke plekjes en we zijn naar een foodcourt gegaan om te lunchen. Dit is een grote ruimte, waar langs de zijkant allerlei kleine keukens zitten. Je kunt dan langs de borden lopen en bij sommige keukens wat bestellen en dit komen ze dan naar je tafeltje brengen als het klaar is (binnen 5 minuten). Zo kun je van alles wat proberen!

Die dag erna ben ik naar een de Singapore Zoo geweest in een groot regenwoud. Aan het eind van de dag wou ik naar een show gaan en net voor het einde weggaan, zodat ik eerder bij de bus was dan de rest van de mensen. Helaas ging het kei maar dan ook keihard regenen, dus ik kon: of schuilen (zoals iedereen deed) of mezelf vermannen en erdoorheen rennen. Dit heb ik dus maar gedaan. Helemaal zeiknat in de bus stond de airco op maximaal, dus dat was behoorlijk freezing.

De laatste dag zijn we naar Sentosa geweest. Dit eilandje is eigenlijk een enorm pretpark, waar je veel geld kwijt kunt raken aan de dure attracties.. Wij hebben alleen de gratis dingen gedaan natuurlijk haha ;) hierna hebben we nog een aantal winkelcentra doorlopen en veel straatoptredens gezien in Orchard (dit is dé plaats om te shoppen). Ook nog even een hindoe tempel meegepakt om de nodige cultuur op te snuiven.

Zondag 15 december hebben we de nachttrein gepakt richting Kuala Lumpur. Helaas waren we te laat met tickets boeken dus we konden geen bedjes krijgen in de trein, dus toen moesten we het met normale stoelen doen. Ook hier stond de airco weer vol aan, dus ik heb 2 dikke truien en een dekentje uit mijn koffer gepakt en ik denk 2 uurtjes van de 7 uur geslapen.

Maar gelukkig zijn we de 16e aangekomen op KL Sentral en zitten we nu in een andere mooie stad! Daar gaan we nog even een paar daagjes van genieten :)

Liefs,
Daniëlle