2 dagen Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu 2 dagen Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu

2 dagen Dubai

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

14 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dag 1 Dubai:
Donderdag 12 september zijn we midden in de nacht geland op Dubai International Airport, wat een enorm vliegveld. Ik werd nogal aangestaard in mijn hempje, dus meteen maar even een vestje aangetrokken om de schouders te bedekken. Er liepen heel veel mannen in gewaden rond, wat best intimiderend was. We hebben 2 uur in de rij moeten staan bij de paspoort controle, waarna we eindelijk Dubai in konden. Toen ik een stap buiten zette wou ik eigenlijk wel weer naar binnen rennen, de airco in: wat een hitte!! En dat om 4 uur 's nachts. Lopend richting de taxi kwamen we een wachtplaats tegen alleen voor mannen, zij hebben hier blijkbaar meer privileges dan vrouwen. Vrouwen kleden zich ook helemaal 'dicht', soms kun je nog niet eens de ogen zien.. Op de taxistandplaats werden we ontvangen als ''VIP''en werden we in een aparte taxi gezet. Dit zag je ook terug in de ritprijs: 75 AED (zo'n 15 euro), dit kon blijkbaar veel goedkoper. Maarja, hier trap je in het begin in haha.

Rond 5 uur lagen we dan eindelijk in bed in ons hotel en 9 uur ging onze wekker weer voor het ontbijt. Deze dag hebben we een City Tour gedaan met een taxi, waarbij we alle bijzondere en mooie plekken van Dubai hebben gezien. Hierna zijn we naar de Dubai City Mall gegaan om even rond te snuffelen tussen al de dure winkeltjes. Om 18.00 uur hadden we een ticket voor de Burj Khalifa. Het hoogste gebouw in de wereld, waarop je ver uitzicht had over Dubai. Hierna hebben we wat gegeten in de mall en zijn we vroeg naar bed gegaan.

Dag 2 Dubai:
Deze dag moesten we alweer uitchecken en hebben we onze bagage in een luggage room gezet voor de hele dag. We vlogen namelijk pas om 02.45 's nachts. Maar als echte Nederlanders wilden we geen extra nacht betalen in het hotel ;) Rond 12 uur moesten we uitchecken en zijn we weer naar de City Mall gegaan. Hier hebben we zo'n 3 uur rondgelopen en nog een fonteinshow gezien voor de Burj Khalifa.

Rond 4 uur werden we bij ons hotel opgehaald voor een Desert Safari. In onze auto zaten nog 2 mensen uit Saoudi Arabië en 2 uit Oostenrijk. Met deze 2 uit Oostenrijk konden we eindelijk een beetje in 'normaal Engels' communiceren. De Desert Safari was nogal heftig voor de maag. Je ging bult op, bult af, bochtje om, bochtje bijna uit de bocht. Ik was blij toen we bij de tent aankwamen waar ons een bbq stond te wachten, zodat ik even rustig kon zitten. Hier hebben we verder nog op een kameel gezeten en daarna zijn we terug gegaan. Nog even in de pub in ons hotel wat gedronken en toen maar weer richting het vliegveld met een normale taxi. Deze rit kostte ons 35 AED (zo'n 7 euro), een stuk goedkoper dan de heenreis dus.

Dag 1 Sri Lanka:
Met Emirates vlogen we richting Sri Lanka. Wat een luxe in dit vliegtuig. Omdat we vroeg incheckten en lang zijn mochten we achter de business class zitten, waardoor we lekker veel beenruimte hadden. We kregen elk uur wel wat aangeboden: ontbijt, koffie, thee, sinaasappelsap en alles included. Erg goed geregeld dus! Nu net een dagje in Sri Lanka en het Welkom Dorp meegemaakt. Het is allemaal erg wennen, want het is hier een enorme cultuurshock, vooral wanneer je net in Dubai bent geweest. Waar daar wolkenkrabbers langs de weg staan, staan hier kraampjes met kokosnoten etc. langs de weg. Een ontzettend mooie natuur hier en de bungalow waarin we verblijven in het dorp is ook erg mooi! Morgen krijgen we een tour door het dorp en dan zullen we het allemaal wel zien.

Voor nu ga ik nog even lekker op de bank zitten en daarna maar eens proberen om een goede nacht te slapen!

Liefs, Daniëlle

• 14 September 2013 - 18:56

Erna Brinkman:

Erg leuk dat je laat weten hoe het met jullie gaat. Wat zal je met ongelooflijk veel ervaringen terug komen. Geniet maar van de zon, want het regent hier weer zoals we gewend zijn. Veel plezier nog en tot de volgende keer.

Groetjes van ons allemaal

• 15 September 2013 - 01:25

Linda:

Wauw daan klinkt geweldig!!!
    Heeeel veel plezier nogmaals en leuk dit verhaal! Ben benieuwd naar meer.

Xxxxx linda en robin

• 15 September 2013 - 13:45

Jolien:

Daantje wat gaaf, nu al een hele ervaring! Ben heel benieuwd naar de volgende verhalen!! xxx