Happy New Year - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

01 Januari 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi vanuit Thailand!

Als eerste: happy new year!! Wij waren hier in Thailand 6 uur eerder in 2014 dan in Nederland. Dus toen jullie aan je avondeten zaten in Nederland waren wij al aan het aftellen, heel apart..

Nu eerst weer eens even een update van ons heerlijke leven in Azië. Een tijdje geleden alweer (maandag 16 december 2013) zijn we aangekomen in Maleisië per trein. Het is hier allemaal iets slechter geregeld dan in Singapore. Waar in Singapore alles staat aangegeven hadden we in Kuala Lumpur nogal moeite om de metro/monorail te vinden. En het ergste: we hadden koffers.. In Singapore heb je overal roltrappen maar in Kuala Lumpur zijn het voornamelijk gewone trappen. Best lastig dus als je met een koffer moet slepen.

Na wat gezoek zijn we uiteindelijk aangekomen in Bukit Bintang. Een ontzettend levendige en kleurige buurt! Hier was het echt kerst! We hadden nog niks geboekt, maar wel een leuk hostel op internet gevonden. Natuurlijk wisten we weer niet precies waar die zat en liepen we als 2 verloren mensjes over straat. Uiteindelijk bleek het hostel dicht bij het monorail station te zitten en hebben we even geroggeld dat we hier konden verblijven!

'S avonds hebben we in Jalan Alor gegeten. Hier ga je op je plastic kuipstoeltje zitten op de straat, er komt een Chinees langs, je bestelt een of ander moeilijk uitspreekbaar gerecht en 5 minuten later heb je een heerlijke maaltijd voor je neus!

De dag erna zijn we naar de Petronas Twin Towers gelopen. Wat een imposante gebouwen zijn dit! Omdat heel veel mensen hier Moslim zijn, moesten we natuurlijk ook een moskee bezoeken. Ik had er op internet één gevonden waarbij je ook zo'n gewaad aankreeg en dit wou ik altijd al eens proberen. Ik ben er hierna wel achter gekomen dat ik beter geen Moslim kan worden. Ten eerste: een hoofddoek jeukt, ten tweede: het is veel te warm om zo'n ding te dragen en ten derde: het stond me niet haha.

Woensdag zijn we naar de Batu Caves gegaan, dit is een tempel in een grot en hiervoor moet je 292 traptreden beklimmen. Dit was voor ons natuurlijk piece of cake nadat we de Sigiriya Rock en Adam's Peak in Sri Lanka hadden beklommen. Na een paar apen afgeschud te hebben kwamen we fluitend boven aan.

Om in de sfeer te blijven hebben we hierna een Chinese tempel bezocht: de Thean Hou Tempel. Deze tempel lag op een heuvel en ik zei tegen Maurice: oh wat zou het toch fijn zijn als die auto stopt en vraagt of we mee willen naar boven. En jawel hoor: de auto stopte, raampje open en we mochten mee! Karma karma karma...

De volgende dag hadden we Cameron Highlands op de planning staan + een overnachting in dit gebied met theeplantages en mooie natuur. Het was hier 15 graden, dus KOUD!! Met de meest chille bus ooit zijn we hier naartoe gereden en de dag erna weer terug naar Kuala Lumpur.

Zaterdag zijn we naar Malakka gegaan. Dit is een stadje met veel Nederlandse invloeden. Dit wordt gezien als een dagtrip dus we hadden op de planning staan om er 3 a 4 uur door te brengen. Uiteindelijk zijn we er 1 uur geweest vanwege het verkeer en de bus die er toch iets langer over deed dan 2 uur... Maar goed, dat kon de pret niet derven. Hier nog even wat leuke souvenirs geshopt en bij terugkomst de koffers ingepakt.

Zondag de 22e vlogen we 's avonds naar Bangkok, Thailand. Ons hotel staat aan Khao San Road (DE uitgaansstraat van Bangkok) en met ons rooftop swimming pool ben ik helemaal in mijn nopjes. Kerst hebben we gevierd op een eiland: Koh Phangan. Hier moesten we met een (kapotte) bus en een speedboat catamaran naartoe. De bus was elk uur kapot en elk uur stonden we dus ook een half uur langs de kant. Wat er mis was weet ik niet, maar na 4 keer stil te hebben gestaan had de busmaatschappij eindelijk (!!!!) besloten om een andere bus te laten komen. Tja, dat zou al wel wat eerder in mijn hoofd zijn opgekomen maar goed toen waren we er en BAM, daar stond ie: de catamaran. Eenmaal aan het varen hadden ik en nog 30% van de mensen een kotszakje nodig, dus ik was blij toen ik aan land was!

Lekker op een wit strand liggen was wat anders dan uit je raam kijken en witte sneeuw zien met kerst. De 25e zijn we met mensen uit India richting het strand vertrokken voor een vette beach party! Voor oud en nieuw zijn we weer terug gegaan naar Bangkok, waar we gisteren hebben afgeteld op een groot plein bij Central World (een winkelcentrum) en mooi vuurwerk hebben gezien. Hierna zijn we met de 3 meiden uit India terug gegaan naar Khao San Road om verder te feesten! Nu nog een dagje chillen aan het zwembad en morgen vertrekken we richting Koh Chang en nog wat kleine eilandjes daar in de buurt.

Nog 2 weekjes en dan weer back to Holland. Maar nu eerst: ZON, ZEE en STRAND! Ciaooo

Liefs,
Daniëlle