Strandfeest in Negombo - Reisverslag uit Gonawila, Sri Lanka van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu Strandfeest in Negombo - Reisverslag uit Gonawila, Sri Lanka van Daniëlle IJsseldijk - WaarBenJij.nu

Strandfeest in Negombo

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle

22 September 2013 | Sri Lanka, Gonawila

Zo, de eerste week zit er alweer op! We worden hier heel goed verzorgd! Elke ochtend om 8 uur komt de kok uit het dorp hier ons ontbijt brengen. En wonder boven wonder is dat gewoon brood met een omelet. Een pittige curry op de vroege morgen zal me niet zo goed vallen denk ik..
Met lunch en diner krijgen we aardig wat vis voorgeschoteld en aangezien ik dat normaal niet zoveel eet is dit een goeie manier om daaraan te wennen. Deze week zijn we ook begonnen met ons verslag en we zijn al goed op weg!

Midden in de week kwam er een tourbus met Nederlanders het dorp bezoeken en ze waren allemaal verbaasd over onze mooie bungalow. De gids van de tour bezit een aantal lodges in Kandy, waar we ook zeker nog naartoe willen, en hij zei dat we bij hem korting konden krijgen op de overnachting, allemaal prima dus om zo die contacten te leggen!

Voor dit weekend hadden we een nachtje in een hotel geboekt in Negombo (dat is een grotere stad). Vanaf hier is dat zo'n 3 kwartier rijden met de taxi van het dorp. Lekker hotel pal aan het strand en dus gelijk maar bikini aan en in de zon gaan liggen! Zonnebrandcreme is hier geen overbodige luxe trouwens.. De zon is hier nogal fel, dus na 2 uurtjes maar even wat gaan drinken in de schaduw aan de bar. Hier zijn we aan de praat geraakt met een jongen die het hele jaar door in een animatieteam zit. Hij heeft ons een beetje wegwijs gemaakt naar de leuke kroegjes en restaurants en vertelde ons dat er 's avonds een beachparty was. Goede timing dus om dit weekend naar Negombo te gaan! En het feest was ook nog eens 10 stappen lopen van ons hotel. Toppie dus!

Omdat dit een toeristische plaats is wordt je aan alle kanten bekogeld met: Hello, how are you? Nice food here bla bla.. Uiteindelijk een restaurant gevonden en prima (en vooral goedkoop) gegeten. Voor 2 maaltijden en 4 drankjes waren we €11 kwijt!
Hierna zijn we naar Rodeo gegaan (een pub) en hebben we 2 Nederlanders en 4 Engelsen leren kennen. Ik heb lokaal bier gedronken in de pub en ik moet zeggen dat het me nog best goed smaakte, maar na één glas had ik er ook wel weer genoeg van. Gelukkig is hier alles goedkoop, dus ook voor een mojito betaalden we maar €3.

Het strandfeest zag er heel mooi uit, goede dj's en lekker met de blote voetjes in het zand dansen! Meiden gaan hier bijna niet uit, dus 90% van de mensen was mannelijk. Gelukkig is dat hier minder intimiderend dan in Dubai haha! Wij waren met z'n achten zowat de enige blanke mensen en we voelden ons net een 'attractie'. Dus af en toe werden we wel een beetje kierewiet van al die mensen om ons heen.. Verder een hele gezellige avond gehad!

De volgende ochtend lekker uitgeslapen en om 1 uur 'ontbeten' met een salade en een beetje Negombo verkent. Hier verder nog niet veel bekeken, maar dat komt de komende maanden vast nog wel, want er is genoeg te zien! De terugweg met een tuk-tuk geweest en dat was iets hobbeliger dan met de taxi. Voor 1300 Rupees, dat is nog geen €7,50, hebben we de 3 kwartier terug afgelegd.

Nu weer terug in de bungalow na een geslaagd weekendje!

Liefs

• 22 September 2013 - 21:20

Petra:

Wouw, klinkt goed allemaal! Ik ben lichtelijk jaloers! Blank schijnt idd bijzonder te zijn.. Ik kan er over meepraten, bizar hè! Kijk uit naar je volgende verhaaltje! :) xxxx